Berlinale: Održana svjetska premijera dokumentarnog filma Između revolucija; prikazan i animirani film Eeva

FESTIVALI
SEEbiz.eu - regionalni poslovni portal
Objavljeno: 21.02.2023 / 17:17
Autor: SEEbiz
BERLIN - Ovogodišnje, 73. izdanje Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu otvoreno je 16. veljače, a dosad su prikazana dva hrvatska filma.

U subotu, 18. veljače, u sklopu programa Forum, svjetsku premijeru imao je hibridni dokumentarni film Između revolucija redatelja Vlada Petrija i koproducenta Olivera Sertića (Restart), a u ponedjeljak, 20. veljače, berlinsku premijernu projekciju imao je kratkometražni hrvatsko-estonski animirani film Eeva Lucije Mrzljak i . Uz to, na prestižnom je festivalu svjetsku premijeru imao i film Disco Boy talijanskog redatelja Giacoma Abbruzzesea u kojem glumi Leon Lučev.

"Premijera je održana u prepunoj dvorani, jako smo zadovoljni. Dočekalo nas je puno pitanja iz publike što znači da su posjetitelji zainteresirani za temu o kojoj film govori. Jako mi je drago da je produkcijska kuća Restart mogla biti dijelom ove koprodukcije i što smo imali priliku surađivati na stvaranju ovog divnog filma," izjavio je koproducent Oliver Sertić nakon svjetske premijere filma Između revolucija.

Dugometražni hibridni dokumentarni film Između revolucija rumunjskog redatelja Vlada Petrija koji je realiziran u koprodukciji s hrvatskim Restartom, svjetsku je premijeru imao u subotu, 18. veljače u sklopu programa Forum. Između revolucija je film napravljen od arhivskih snimaka koje prikazuju živote i sudbine dviju žena, bivših fakultetskih kolegica i prijateljica koje obje žive u patrijarhalnim društvima - Maria je iz Rumunjske, a Zahra iz Irana. Riječ je o hibridnom filmu koji miješa arhivske snimke i dokumente s fiktivnim elementima, a u srži priče je njihovo međusobno dopisivanje.

Film je nastao u produkciji rumunjske kuće Activ Docs, u koprodukciji s kućama iz Hrvatske (Restart) i Irana (undisclosed). Podržan je sredstvima Rumunjskog nacionalnog filmskog centra CNC i Hrvatskog audiovizualnog centra, uz potporu Doha Film Instituta.

U ponedjeljak, 20. veljače, premijernu berlinsku projekciju imao je i kratkometražni animirani film Eeva autorskog dvojca Lucije Mrzljak i Mortena Tšinakova, u sklopu natjecateljskog programa Berlinale Shorts.

"Dojmovi su predivni nakon premijere u Berlinu. Iznimna je čast prikazati film na tako velikom ekranu, na mjestu gdje se okupljaju posjetitelji iz cijelog svijeta, najviše onog filmskog. Reakcije gledatelja su jako lijepe, puno ih je prilazilo i dijelilo dojmove - čast je predstavljati Hrvatsku i Estoniju, a sreća prikazati film na Berlinaleu," izjavila je nakon premijere Lucija Mrzljak.

Producent filma, Draško Ivezić (Jadranska animacija / Adriatic Animation), također je zadovoljan reakcijom publike, ali i cijelim događajem, koji je uključivao i Q&A sesiju:

"Nakon projekcije smo vodili ugodan razgovor sa selektoricom u kojem smo pričali o Lucijinoj suradnji s Mortenom koji je u Estoniji, o činjenici da se radi o koprodukciji te smo komentirali kako je HAVC projekt odbio u prvoj rundi, što je, zapravo, bilo dobro jer nas je to prisililo da se vratimo scenariju i da ga probamo još bolje razraditi. Mislim da je to jedan od razloga zašto su selektori Berlinalea i zamijetili naš film. Ostatak programa je bio vrhunski, izbor je vrlo kvalitetan, tako da je teško uopće prognozirati kako mi tu stojimo. Ovo je najjači festival na kojem sam bio i mislim da je ovo jako dobro za hrvatski film i za animirani film općenito. Nadam se da smo malo otvorili vrata i da će na kratkom programu Berlinalea ubuduće biti još filmova iz Hrvatske, pogotovo animiranih," rekao je Ivezić.

Film, koji je svjetsku premijeru imao na prestižnom festivalu Black Nights u Tallinnu, nastao je u hrvatsko-estonskoj koprodukciji. Estonski koproducent je Kelav Tamm iz studija Eesti Joonisfilm.

Na Berlinaleu je 19. veljače svjetsku premijeru, u sklopu glavnog natjecateljskog programa, imao i Disco Boy, dugometražni prvijenac talijanskog redatelja Giacoma Abbruzzesea u kojem jednu od uloga nosi i hrvatski glumac Leon Lučev.

Uz to, program Generation je 17. veljače otvorio film Morska iskra (Sea Sparkle) belgijskog redatelja Domiena Huyghea u kojem je jednu od uloga ostvarila i mlada hrvatska glumica Nika Petrović. Film je nastao u belgijsko-nizozemskoj koprodukciji, a pridruženi producent je Siniša Juričić (Nukleus Film).

U srijedu, 22. veljače, na programu je i hrvatska manjinska koprodukcija, Bazen beskraja redatelja Brandona Cronenberga (hrvatska koproducentica je Anita Juka, 4Film). Film će u sklopu sekcije Berlinale Special imati europsku premijeru. Bazen beskraja, koji se dijelom snimao u Šibeniku, podržan je od strane HAVC-a putem potpora namijenjenim manjinskim hrvatskim koprodukcijama te putem poticaja namijenjenih za snimanje u Hrvatskoj (Filming in Croatia).

Ovogodišnji, 73. Berlinale otvoren je projekcijom filma She Came to Me redateljice Rebecce Miller, s Anne Hathaway, Peter Dinklageom i Marisom Tomei u glavnim ulogama. Predsjednica žirija glavnog natjecateljskog programa je glumica Kristen Stewart. Publika će na festivalu imati prilike pogledati preko 300 naslova. Završna svečanost održava se 25. veljače, a posljednji dan, 26. veljače, rezerviran je za projekcije najpopularnijih naslova s festivala.

Tagovi: Berlinale, Između revolucija, Lucija Mrzljak, Morten Tšinakov, Oliver Sertić, dokumentarni film eeva, Siniša Juričić
PROČITAJ I OVO
U Meštrovićevom paviljonu svečano otvoren 37. salon mladih
SALON
ZAGREB - Na ceremoniji održanoj ispred Meštrovićevog paviljona, u četvrtak je otvoren 37. salon mladih uz prigodne govore Ivane Andabake, ravnateljice HDLU-a, Tomislava Buntaka, predsjednika HDLU-a, Lovre Japundžića, kustosa centralne izložbe Salona Pao sat u bunar, Lore Rajčić i Ivane Završki, kustosica izložbe Situacija koja se otvara 22. svibnja.
Weinsteinu poništena presuda za spolno zlostavljanje
EPILOG
NEW YORK - Žalbeni sud New Yorka poništio je u četvrtak presudu bivšem holivudskom producentu Harveyju Weinsteinu zbog spolnog zlostavljanja 2020., slučaja koji je doveo do pokreta #MeToo.
Anđeo od leda premijerno u ZKM-u
TEATAR
Anđeo od leda premijerno u ZKM-u
ZAGREB - Predstava "Anđeo od leda" Arpada Schillinga u ZKM-u će biti premijerno prikazana u petak, 26. travnja. Reprizne izvedbe na rasporedu su 27. i 28. travnja.
Bebek: Razgovarao sam s Bregovićem, ali nismo se dogovorili
OTKRIĆA
ZAGREB - Željko Bebek se na društvenim mrežama prisjetio rada u grupi Bijelo dugme te otkrio da se nedavno sastao s Goranom Bregovićem kako bi pregovarao o novoj turneji. Nažalost, to se neće dogoditi.
Preminuo poznati zagrebački umjetnik Ivan Roca
IN MEMORIAM
ZAGREB - Ivan Roca, poznati redatelj spotova iz devedesetih, a koji se 2004. godine počeo baviti bioterapijom, preminuo je u ranim pedesetima. Potvrdio je to njegov prijatelj Ivan Salečić.