GDPR Cookie Consent by Free Privacy Policy

Ruska propaganda u Latinskoj Americi pada na plodno tlo

Ruska propaganda u Latinskoj Americi pada na plodno tlo
MOĆ MANIPULACIJE
SEEbiz.eu - regionalni poslovni portal
Objavljeno: 17.04.2022 / 11:17
Autor: SEEbiz / Deutsche Welle

MOSKVA - U Latinskoj Americi su ruski državni mediji bili utjecajni i prije rata u Ukrajini. Oni su mamili publiku popularnim sadržajima – i to ne samo u autoritarnim državama.

Činjenice, poluistine, glasine, nekoliko lažnih vijesti, pomiješanih sa savjetima za mršavljenje, sportom i zabavom. A sve to, kako bi stvar djelovala ozbiljnije, predstavljaju novinari. To je svakodnevni posao u medijskim sferama mnogih zemalja Latinske Amerike. Ruski državni mediji kao Russia Today (RT) i Sputnjik su od toga napravili sistem iza kojeg se krije smišljena dezinformacija. Stručnjaci oba medija smatraju se propagandnim organima ruske vlade.

Španjolski ogranak medijske kuće RT je Actualidad RT. Osnovan je 2009. i otada je postigao izuzetan uspjeh. Ima 18 milijuna korisnika na Facebooku, a na YouTubeu gotovo šest milijuna. Time je španjolski ogranak prestigao i profile ruske medijske kuće na engleskom – njih je oko sedam milijuna na Facebooku i četiri i po milijuna na YouTubeu.

„Rusija je 2018. iskoristila svjetsko nogometno prvenstvo kod kuće kako bi se medijski usidrila u Latinskoj Americi", kaže Mario Morales, profesor komunikologije s kolumbijskog Sveučilišta Javeriana. „Posredstvom navodno apolitičnog sporta Moskva je predstavila RT kao alternativu koja navodno ne transportira ni propagandu ni ideološke ili državne interese", kaže Morales i dodaje da je RT od tada prožela medijsku sferu Latinske Amerike i izgradila „lojalno sljedbeništvo" korisnika.

„Ruski državni mediji su mogli jednostavno prodrijeti u Latinsku Ameriku jer su slični brojnim medijskim kućama u Latinskoj Americi, koji se predstavljaju kao državotvorni i naposljetku služe interesima svojih vlada“, objašnjava argentinska stručnjakinja za medije Adriana Amado. Ona dodaje da u mnogim latinoameričkim zemljama postoje mediji s jasnim propagandnim ciljevima usporedo s medijima koji se pridržavaju profesionalnih novinarskih standarda.

RT je objavio podatke da je u toj medijskoj kući zaposleno 200 osoba koji govore španjolski u redakcijama u Caracasu (Venezuela), Havani (Kuba) i Buenos Airesu (Argentina). Iako je RT nakon ruske invazije na Ukrajinu blokiran na društvenim mrežama, njihovi sadržaji se mogu pratiti i na drugim stranicama.

Na početku ruske invazije na Ukrajinu kod španjolskog ogranka RT-a pale su sve maske kritičkog izvještavanja – ruski potez se bezrezervno opravdavao. Tako je postupila i popularna influencerica koja je ujedno i zamjenica direktora Actualidad RT, Ina Afinogenova.

Ina Afinogenova je najpoznatije lice RT-a u Latinskoj Americi. Ona na YouTube kanalu „Ahí les Va" komentira svjetske događaje isto kao i čudno ponašanje i proturječja nekih latinoameričkih političara. To je popularno. Međutim, ona je u jednom videu opravdavala represivne mjere ruskih vlasti čija je žrtva bio oporbeni političar Aleksej Navaljni.

„Ina Afinogenova ima stil koji je kod ljudi koji su pod utjecajem teorija zavjera vrlo omiljen. Česta uzrečica je: ’To ti oni prešućuju. Ili: ’Sada ću da vam reći nešto, čega nema u tradicionalnim medijima’“, kaže Adriana Amado. A kolumbijski profesor Mario Morales smatra da se Afinogenova koristi žanrom koji je u Latinskoj Americi vrlo omiljen – aktivistički motiviranim novinarstvom.

Osnivačica službe za monitoring društvenih mreža ProBox, i njena direktorica, Venezuelanka Maria Virginia Marin, kaže da je odmah nakon početka invazije na Ukrajinu 24. veljače, počela i bitka za dominantnu interpretaciju tog događaja na Internetu na španjolskom jeziku.

Ona kaže da postoji „trovanje informacijskog prostora u društvenim mrežama“ isto kao u Rusiji. A oni su prema njoj najvažniji i često jedini izvori informacija u zemljama s autoritarnim vlastima. Maria Virginia Marin kaže da su u Venezueli, na Kubi i u Nikaragvi odavno institucionalizirani cenzura, propaganda i dezinformacije prema ruskom uzoru.

„U Venezueli, na primjer, je ruska verzija događaja vrlo raširena. To je rezultat podrške koju tome daje šef države Nicolas Maduro, kao i dezinformacijama koje širi državna televizija VTV. Ona opravdava rusku invaziju i relativizira ju primjedbama da su Sjedinjene Američke Države u nedavnoj prošlosti radile isto to."

Ipak, ruska propaganda ne dopire samo do ljudi pod autoritarnim vlastima ili kanalima koji pripadaju ruskim medijima kao što su Actualidad RT ili Sputnjik, nego i posredstvom sadržaja koje emitira venezuelanska medijska kuća Telesur.

„Vlada argentinskog predsjednika Alberta Fernandeza se pobrinula za to, da Telesur bude uvršten u temeljni program koji može gledati svatko tko u Argentini ima televizor", rekao je Gabriel Bastidas, producent i dopisnik televizije TV Network, koja programe emitira za venezuelansku dijasporu. Tako Telesur dopire do 83 posto stanovnika Argentine.

Tagovi: Russia Today, Sputnjik, Ina Afinogenova, ruska propaganda
PROČITAJ I OVO
Puhovski o odlasku Marića: Mora da je nešto doista ozbiljno u pitanju
ANALITIČARI
Puhovski o odlasku Marića: Mora da je nešto doista ozbiljno u pitanju
ZAGREB - “To je ozbiljno oštećenje Vlade jer je on jedan od, možda dvojice ministara, uz Butkovića, koji su od početka bili s Plenkovićem i imali jasan ugled u svom resoru, bez obzira na primjedbe kojih uvijek ima”, kaže profesor Puhovski.
Dolenec o mjeri roditelj odgojitelj: Pokušat ćemo još jednom
NAJAVE
Dolenec o mjeri roditelj odgojitelj: Pokušat ćemo još jednom

ZAGREB - Nakon što je Visoki upravni sud u Zagrebu u utorak donio odluku da zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević nije smio ukinuti mjeru roditelj odgojitelj, kojom su roditelji odgojitelji s troje i više djece u Zagrebu ostali bez "gradske plaće", postavlja se pitanje kakve će to posljedice ostaviti na ionako klimav gradski proračun.

Impresivna imovinska kartica Marka Primorca
IMOVINSKA KARTICA
Impresivna imovinska kartica Marka Primorca
ZAGREB - Marko Primorac (1984.) profesor je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, čije je područje ekpertize upravljanje financijama u javnom sektoru, porezna politika i fiskalna decentralizacija.
Guverner Donjecka pozvao 350.000 civila na evakuaciju
POZIV
Guverner Donjecka pozvao 350.000 civila na evakuaciju
KIJEV - Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski je kasno sinoć objavio da su se sirene za zračnu uzbunu oglasile u gotovo cijeloj zemlji.
Latvija vraća obavezan vojni rok
VOJSKA
Latvija vraća obavezan vojni rok
RIGA - Latvijski ministar obrane Artis Pabriks najavio je u utorak vraćanje obveznog vojnog roka u jeku rastućih napetosti sa susjednom Rusijom i rata u Ukrajini.
@ 2020 SEEbiz. All Rights Reserved.
CLOSE