SEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz SlovenijaSEEbiz Slovenija
 
REGULATOR
 
REM ne vidi ništa sporno u kampanji TV Pink protiv Tamare Skrozze i CRTE
Autor/izvor: SEEbiz / Danas.rs
Datum objave: 20.05.2018. - 17:59:38
BEOGRAD - Tri i po meseca nakon što je na adresu REM-a stiglo više od 300 identičnih prijava i koje redom ukazuju Regulatornom telu za elektronske medije na to da je TV Pink 24. januara ove godine u prilogu o Skrozzi i organizaciji CRTA, prikazanom u okviru Nacionalnog dnevnika u više termina ... „emitovao programski sadržaj koji predstavlja neobjektivno ili neistinito informisanje i time vređa i ugrožava lične interese podnosioca prijave i opšti interes", iz REM-a su ekspresno počeli da stižu odgovori podnosiocima prijava, prenosi Cenzolovka.

U najkraćem, REM je zaključio da u prilozima TV Pink nije povređen javni interes.

Takav stav stoji u odgovoru koji je iz REM-a stigao novinarki Antoneli Rihi, a koji je ona objavila je na svom Fejsbuk profilu.

Identičan odgovor objavio je na svom Tviter nalogu i član UO CRTA Ilija Vojnović.

„Postupajući po Vašem dopisu, Služba za nadzor i analizu Regulatora je analizirala navedeni programski sadržaj pružaoca medijskih usluga TV Pink i tom prilikom je sačinila izveštaj za Savet Regulatornog tela za elektronske medije. Prilikom sačinjavanja predmetnog izveštaja Služba je uzela u obzir i izjašnjenje pružaoca medijskih usluga po spornom pitanju. U navedenom izveštaju utvrđeno je da ne postoji formalno-pravni osnov za pokretanje postupka zbog povrede ličnog interesa, budući da lice čiji bi interesi mogli biti povređeni nije podnelo prijavu. Takođe, Služba je utvrdila da prilikom emitovanja spornog sadržaja nije došlo do povrede opšteg interesa", navodi se u tipskom odgovoru koji su dobili Riha i Vojnović.

U odgovoru se dodaje da je na sednici održanoj 11. aprila Savet REM-a, nakon razmatranja izveštaja Službe za nadzor i analitiku, „doneo odluku da nema mesta pokretanju postupka".

(Ne)očekivani je ovo epilog akcije koje su pokrenule organizacije CRTA i NUNS pozvavši 29. januara ove godine novinare i zainteresovane građane da preko sajta organizacije CRTA upute prijavu REM-u povodom višednevne kampanje Televizije Pink protiv novinarke Tamare Skrozze i organizacije CRTA.

Prema podacima koju je Cenzolovka dobila u organizaciji CRTA, preko sajta te organizacije REM-u je upućeno ukupno 318 prijava protiv TV Pink.

Sporni prilog TV Pink usledio je, inače, dan nakon što su predstavnici CRTA, među kojima i Tamara Skrozza, predstavili analizu izveštavanja medija u periodu pre početka zvanične kampanje za beogradske izbore.

Koristeći zlonamerno montirane kadrove sa izjavama Tamare Skrozze iz emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem", prilog TV Pink je Skrozzu predstavio kao otvorenog neprijatelja predsednika Aleksandra Vučića.

Nezavisno udruženje novinara Srbije izrazilo je danas javan protest zbog neodgovornog i nezakonitog postupanja Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) koji je proteklih dana odbacio više žalbi građana protiv TV Pink.

„Potpuno je neprihvatljivo to što REM u odgovorima na predstavke građana ne nudi nikakvo obrazloženje za veoma sporan zaključak da konkretnim medijskim sadržajem TV Pink nije povređen opšti interes. NUNS smatra da su takvim postupanjem članovi Saveta REM-a još jednom demonstrirali političku zavisnost, bez imalo osećaja i odgovornosti za javni interes i pravo građana", navodi se u saopštenju NUNS-a.

„Od REM-a u ovakvom sastavu i u ovoj atmosferi apsolutno nisam očekivala ništa drugo", izjavila je Tamara Skrozza. „Vidim da ima ljudi koji su iznenađeni odlukom REM-a i raduje me da kod ljudi i dalje postoji nada da će REM u nekom trenutku da se probudi i počne da radi svoj posao pošteno, a ne po političkim nalozima", navela je Skrozza u saopštenju koje prenosi NUNS.

NUNS prenosi i reakciju direktorke organizacije CRTA Vukosave Crnjanski, koja je ukazala na to da takvim postupanjem REM nije prepoznao kršenje ustavnih prava građana. „Ustavom zagarantovano pravo na obaveštenost, građanima garantuje da istinito, potpuno i blagovremeno budu obaveštavani o pitanjima od javnog značaja i koji nalaže sredstvima javnog obaveštavanja da to pravo poštuju. REM nam poručuje da objektivno i istinito informisanje građana nije javni interes. I po ko zna koji put pokazuje da ne vrši svoju funkciju zaštitnika javnog interesa. Iako je dobro što je REM razmatrao prijave, pa i tri meseca kasnije, neprihvatljivo je da u odgovorima koji su stigli građanima koji su podneli prijave nema nikakvog konkretnog obrazloženja na osnovu kojeg je donet zaključak da nema povrede opšteg interesa. Odluke nisu obrazložene, a izveštaji Službe za nadzor i analizu nisu objavljeni", navela je Vukosava Crnjanski.